· حضور بیمار در بیمارستان و مراجعه به واحد پذیرش در لابی بیمارستان
· ارائه دستور پزشک و مدارک مورد نیاز (دفترچه بیمه، دستور پزشک و در صورت داشتن بیمه تکمیلی معرفی نامه از بیمه تکمیلی و یا کارت طلایی ) جهت بستری به متصدی پذیرش
· انتظار بیمار جهت ثبت اطلاعات در سیستم HIS و پس از کنترل کردن اطلاعات با بیمار چاپ برگه های پذیرش و رضایت آگاهانه جهت جراحی
· مراجعه به واحد حسابداری ترخیص در خصوص توضیحات مورد نیاز هزینه های بیمارستان
· مراجعه بیمار به صندوق جهت پرداخت علی الحساب هزینه
· ارائه قبض پرداختی به متصدی پذیرش
· ارائه کیف بهداشتی درصورتیکه بیمار متقاضی دریافت باشد
· اخذ رضایت نامه آگاهانه و اثر انگشت از بیمار و همراه ایشان
· بستن دستبند هویت بیمار
· ارائه توضیحات مورد نظر توسط متصدی پذیرش در خصوص متوسط زمان انتظار بیمار در لابی، امکانات و هزینه کارت همراه و صدور کارت همراه در صورت درخواست، قبل از انتقال به بخش
· هدایت بیمار توسط میزبان بیمارستان به بخش
· استقرار بیمار در بخش و تحویل بیمار و پرونده وی به مسئول بخش (توسط میزبان بیمارستان(