مقررات بیمارستان

1397/1/29 0:0


قوانین و مقررات بیمارستان

مراجعین و بیماران محترم ، ضمن آرزوی سلامتی و موفقیت برای شما و استمداد شفای عاجل برای تمامی بیماران از درگاه خداوند مهربان ، به استحضار می رساند اطلاع و آگاهی از قوانین و مقررات هر مجموعه ای خصوصا هنگام بستری بیمار در بیمارستان ، به شما و پرسنل بیمارستان کمک خواهد نمود که روند پذیرش ، دوره بستری و ترخیص را با سهولت و آرامش بیشتری سپری نمایید فلذا بدینوسیله مراتب ذیل جهت بهره برداری تقدیم شما می گردد :

1- از آنجا که انجام امور درمانی صحیح و کامل هر بیمار نیاز به زمان و انجام بررسی های تشخیصی و مداخلات لازم را دارد انتظار می رود که در طول مدت بستری صبر و تحمل خود را افزایش دهید تا روند انجام امور تشخیصی - درمانی بصورت کامل و صحیح به انجام برسد و پزشک معالج ،کادر درمانی و تشخیصی ، پرستاران محترم و پرسنل متعهد این بیمارستان نیز تمامی تلاش خود را به انجام خواهند رسانید تا روند بهبود شما بیماران عزیز با توجه به امکانات و توانمندی های موجود و با  رضایتمندی کامل شما به انجام برسد           

2- لطفا جهت تشکیل پرونده در هنگام بستری ، مدارک لازم شامل دفترچه بیمه و فتوکپی دفترچه  ، کارت بیمه تکمیلی ( در صورت داشتن بیمه تکمیلی) ، دستور بستری پزشک معالج ، کارت شناسائی معتبر ترجیحاً شناسنامه یا کارت ملی ، اصل آزمایشات و رادیوگرافی های انجام شده قبلی را به همراه داشته باشید. در صورتی که تحت پوشش هیچ بیمه ای نمی باشید از مددکار  راهنمایی های لازم را دریافت نمائید.

3- حضور ولی قانونی (پدر یا جد پدری)برای انجام امور درمانی غیراورژانسی بیماران زیر18 سال ضروری است.

4- همراه بودن دفترچه بیمه نزد بیمار و در بخش بستری ، جهت تایید توسط نماینده محترم بیمه ضروری می باشد.

5- لطفا مدارک لازم جهت صدور گواهی ولادت ، شامل شناسنامه و کارت ملی پدر و مادر را پس از تولد نوزاد ، به بخش زایمان تحویل دهید تا در صدور گواهی ولادت با مشکل مواجه نشوید.

6-در صورتی که بیمار شما ناتوان یا بد حال است ، جهت انتقال وی به بخش ، از واحد اورژانس  جهت درخواست ویلچر یا برانکارد راهنمایی لازم را دریافت نمایید.

7- پس از انجام امور مربوط به پذیرش فرم نظرسنجی در اختیار شما قرار می گیرد لطفا به منظور افزایش و ارتقاء کیفیت خدمات درمانی و رفاهی و سایر موارد ... فرم را تکمیل نموده  و تحویل ایستگاه پرستاری نمایید.

8.تا اطلاع ثانوی و به منظور رفاه حال بیماران و تکریم آنان در بدو  ورود یک کیف بهداشتی حاوی وسایل شخصی ( لباس ، لیوان ، قاشق و چنگال ، مسواک ، خمیردندان و... )در اختیار هر یک از آنان قرار می گیرد.

9-  جهت استفاده از بیمه تکمیلی مدارک مرتبط به بیمه تکمیلی را در هنگام ترخیص تحویل واحد پذیرش نمایید.

10- قبل از ورود به بخش بستری و نیز در مدت زمان بستری ، کلیه زیور آلات و اشیاء قیمتی ، تلفن همراه و متعلق به بیمار... را تحویل یکی از همراهان مورد اعتماد خود بدهید. بدیهی است در صورت مفقود شدن هر یک از اموال متعلق به بیمار،  بیمارستان هیچگونه تعهدی نسبت به جبران خسارت اموال شما را نخواهد داشت.

11. تاریخ و دستور بستری پزشک معالج بر روی نسخه ، به منزله وجود تخت خالی در بخش مربوطه نبوده و در مواردی ممکن است به دلیل کمبود تخت بستری در بخش ، بیمار برای مدت کوتاهی به تعویق انجامد ولی سعی خواهد شد که بیمار در همان تاریخ و برحسب اولویت و با رعایت نوبت سایر بیماران بستری گردد.

12. .ارائه خدمات درمانی با بیمه های طرف قرارداد شامل بیمه سلامت  ، تامین اجتماعی ، کمیته امداد، نیروهای مسلح بیمه ، بانک ها و/ شرکت دانا و ایران و ذوب آهن و... با  ارائه اصل دفترچه معتبر عکس دار و طبق تعرفه های ابلاغ شده انجام خواهد شد.

14- باعنایت به اینکه کشیدن سیگار منجر به آسیب به بدن شما و بیماران و مراجعین شده و مصرف آن در کلیه اماکن و محیط های بیمارستان ممنوع بوده و رعایت آن نشانه شخصیت افراد می باشد اکیدا از مصرف آن اجتناب نمائید.

15- در هنگام ملاقات از نشستن روی تخت بیمار ،‌آوردن مواد غذائی فاسد شدنی ، زیرانداز و  وسائل اضافی خودداری نمایید.

16- ساعات توزیع غذای بیمار در سه وعده اصلی به شرح زیل می باشد:

*صبحانه :          6 الی 6/30 صبح

*ناهار :           30/ 12   الی 13 عصر

*شام :          19/30 الی 20شب

جهت رفاه حال بیماران و همراهان محترم جهت دریافت آبجوش در آبدارخانه هر طبقه ، توزیع آبجوش در چندین وعده که ساعات آن در آبدارخانه ابتدای هر بخش اطلاع رسانی شده است به انجام خواهد رسید.

17- ساعات ملاقات در کلیه بخشها همه روزه از ساعت 16:00 الی 17:00 می باشد  فلذا به جهت رعایت حقوق بیماران اکیدا در غیر از ساعات ملاقات درخواست ورود به بخش را نداشته باشید بدیهی است همکاران محترم واحد انتظامات به منظور رفاه حال بیمار شما و سایر بیماران ملزم به جلوگیری از ورود شما به بخش در ساعات غیر ملاقات می باشند .

18- در صورت تمایل بیمار به صرف غذایی غیر از غذای بیمارستان، حتماً در مورد نوع رژیم غذائی و میزان آن از پرستار مسئول شیفت سئوال نمایید.

19- در صورت نیاز به ادامه درمان یا انجام اقدامات درمانی خاص ( با صلاحدید پزشک معالج ) که امکان انجام آن در این بیمارستان نباشد و لازم باشد در سایر بیمارستانها به انجام برسد، هماهنگی لازم جهت اخذ پذیرش توسط دفتر پرستاری صورت می گیرد و بیمار با آمبولانس و کادر درمانی اعزام خواهد شد.

20- در صورت نیاز به انجام اقدامات تشخیصی خاص که امکان آن در این بیمارستان مقدور نباشد ، پس ازهماهنگی های لازم ، بیمار با آمبولانس و به همراه یک نفر از کادر درمانی به انجام خواهد رسید.

21.اطلاعات لازم در ارتباط با واکسیناسیون نوزاد را از پرستار بخش و مسئول مربوطه دریافت نمایید

22- در صورت مصرف هرگونه دارو قبل از بستری شدن ، ابتلا به هرگونه بیماری و یا داشتن آلرژی غذایی لطفاً مراتب را به پزشک معالج و پرستار مربوطه اعلام نمائید. بدیهی است رعایت رژیم غذایی بر اساس نظر پزشک معالج خواهد بود.

23-در زمان بروز حادثه احتمالی ضمن حفظ خونسردی ، به راهنمای خروج اضطراری که در راهروهای بخش بستری نصب شده توجه و اقدام فرمائید.

24. در صورت مشاهده نقص در تجهیزات و وسایل اتاق مراتب را به مسئول، پرستار و یا منشی بخش اطلاع رسانی نمایید

25- اتاق بیمار و  وسایل وتجهیزات موجود در آن نزد بیمارو همراه وی امانت و جزء اموال بیت المال می باشد لذا در حفظ و نگهداری آن نهایت دقت را مبذول فرمایید و از هرگونه دستکاری به تجهیزات پزشکی و تاسیساتی و... خودداری نمایید.

26-با عنایت به اینکه پس از ویزیت بیمار و اعلام پزشک جهت ترخیص ، لازم است اقدامات درمانی درخواست شده توسط پزشک معالج تکمیل شده ، داروهای بیماران تحویل و نیز پرونده کامل گردد و امور اداری و ... جهت ترخیص به انجام برسد ، فلذا انجام ترخیص از ساعت 12  به بعد به انجام خواهد رسید که لازم است با صبر و تحمل خود اکیدا از مراجعه به پرستار شیفت ، واحد ترخیص یا سایر پرسنل که منجر به ایجاد اختلال  یا تاخیر در روند ترخیص خواهد شد خودداری نمایید.

27.رعایت مقررات خصوصا سکوت و حفظ آرامش که نشانه شخصیت افراد است در تمامی اماکن بیمارستان برای جلوگیری از ایجاد ناراحتی و اضطراب برای سایر بیماران الزامی می باشد.

28.در صورت بروز مشکل و یا داشتن هرگونه سوالی در خصوص شرایط بیمار، امکانات بیمارستان، لزوم دسترسی به کادر درمانی و ... از زنگ اخبار روی سر بیمار استفاده نمایید.

29-در صورت بروز هرگونه شکایت از افراد یا کادر درمانی ضمن رعایت مقررات و حفظ خونسردی می توانید نظرات خود را به صورت کتبی ثبت نموده و برگه را در صندوق رسیدگی به شکایات بیندازید و یا تحویل مسول رسیدگی به شکایات بیمارستان نمایید ( در ساعات غیر اداری به دفتر سوپروایزر مراجعه نمایید) انتظار است زمان لازم به مسئولین بیمارستان جهت بررسی و اعلام پاسخ به شما داده شود  .

30.تهیه کلیه اقلام مصرفی درمانی بیمار در مدت بستری شامل داور و .... بر عهده بیمارستان می باشد و تهیه آن برعهده  بیمار یا همراه وی نخواهد بود در صورت تماس تلفنی افراد ناشناس جهت تهیه دارو یا واریز وجه و... ، مراتب را به مسئول بخش اطلاع دهید.

31.بیمارانی که طبق تشخیص پزشک معالج و یا پرستار بخش نیاز به همراه دارند مقررات ذیل را مطالعه و رعایت فرمایند :

aگرفتن کارت حضور همراه از واحد نگهبان  یا مسئول پرستاری بخش بستری

aهمراهان می بایست از ساعت 7 صبح به جهت ویزیت پزشک معالج و انجام امور درمانی ،خارج از بخش حضور داشته باشند.

aهمراهان ملزم به رعایت قوانین و دستورالعمل های بخش مربوطه هستند .

aهمراهان شئونات اخلاقی ، اسلامی و حجاب اسلامی را رعایت نمایند .

aدخالت در امور پرستاری ( نظیر دستکاری سرم و ... ) توسط همراه ممنوع می باشد .

32. هر بیمار می تواند درخواست داشتن صرفا یک نفر همراه را صرفا از ساعت 13 عصر تا 7 صبح روز بعد داشته باشد فلذا حضور همراه از ساعت 7 صبح تا 13 عصردر بخش ممنوع بوده و همراهان محترم به جهت امکان انجام امور درمانی بیماران با پرسنل محترم انتظامات همکاری نموده و بخش را در ساعت 7 صبح ترک نمایند.

30.از تجمع یا حضور در اتاق سایر بیماران اکیدا خودداری نمایید.

33. پرداخت کلیه هزینه های درمانی، پزشکی، تجهیزات، دارو ، ... صرفا از طریق صندوقهای بیمارستان می باشد لذا از پرداخت وجه با هر عنوان به افراد خودداری نمایید.

در مورد حوادث ترافیکی و تصادفات ارائه کلیه خدمات درمانی مربوطه با ارائه گزارش اورژانس 115 یا گواهی مراجع انتظامی رایگان می باشد .

35. ساعات ملاقات در کلیه بخشها همه روزه از ساعت 15 الی 16 عصر می باشد  فلذا به جهت رعایت حقوق بیماران اکیدا در غیر از ساعات اعلام شده جهت ملاقات ، درخواست ورود به بخش را نداشته باشید بدیهی است همکاران محترم واحد انتظامات به منظور رفاه حال بیمار شما و سایر بیماران ملزم به جلوگیری از ورود شما به بخش در ساعات غیر ملاقات می باشند .

36- جهت هر گونه خدمت به بیمار خارج از وظایف پرسنل درمانی توسط همراه از جمله راه بردن بیمار،  دادن غذا و دارو (به غیر از آنچه که از طرف بیمارستان برای بیمار در نظر گرفته شده) ، خارج شدن بیمار از بخش و ... حتما مراتب را با کادرپرستاری بخش هماهنگ نموده و اکیدا بدون هماهنگی با سرپرستار یا مسئول شیفت ، بخش یا اتاق خود را ترک ننمایید.

37- در هنگام ترخیص ، مدارک مرتبط جهت ادامه درمان از واحد مدارک پزشکی  مدارک لازم جهت ارائه به سازمانهای بیمه گر را از واحد درآمد  تحویل بگیرید.

38- در هنگام ترخیص بیمار، مدارک درمانی بیمار شامل خلاصه پرونده و درصورت انجام اکوکاردیوگرافی ، آندوسکوپی و... تصویر گزارش انجام مراتب را برای مراجعات بعدی به پزشک و نیز نسخه داروئی خود را از ایستگاه پرستاری دریافت نمایید.

 

39.برای خروج بیمار از بیمارستان ، انجام ترخیص و داشتن برگه خروج ( ترخیص ) الزامی است.

40. باتوجه به کمبود شدید فضای مورد نیاز پارکینگ ، ورود وسایل نقلیه همراهان در بیمارستان مقدور نمی باشد.

41 - به منظور حفظ سلامت و آرامش بیماران بستری و نیز پیشگیری از انتقال عفونت به کودکان خردسال ، از همراه آوردن کودکان با سن کمتر از 7سال جهت ملاقات بیماران بستری و نیز آوردن گل طبیعی خودداری فرمائید.

42-لطفا درصورت داشتن هرگونه پیشنهاد ، انتقاد یا نظر جهت ارتقاء خدمات به مراجعین و بیماران مراتب را بصورت مکتوب  به حوزه ریاست بیمارستان تحویل فرمایید .

 

 

با آرزوی سلامتی ، شادابی و موفقیت شما

تیم مدیریت اجرایی بیمارستان امام هادی(ع)

کلمات کلیدی:
قوانین.مقررات.بیمارستان    

تاریخ بروز رسانی:   30 فروردين 1397

تعداد بازدید:   ۱

 


چاپ
< >